In de media: lancering 112-app.

Afgelopen week lanceerde de Politie de nieuwe 112NL-app.
Met deze app kunnen mensen in geval van nood de meldkamer per chat bereiken.
Voor veel mensen met een gehoorbeperking of een spraakbeperking biedt deze app uitkomst.

Link: De app is een van de wensen van de 112-Alliantie voor een voor iedereen toegankelijk en bereikbaar noodnummer.

De app is beschikbaar voor Apple-telefoons vanaf iOS versie 14 en voor Android vanaf versie 6.
De app kan niet gebruikt worden op een Windows Phone.
Voor zeer slechthorende en dove mensen werkt de chatfunctie van de app nog niet goed op bepaalde smartphones, zoals de Galaxy S8 en S9.

Link: Lees hier meer over bij de Veelgestelde Vragen over de 112NL-app. (zie vraag 22)

De 112NL app wordt verder ontwikkeld om deze ook betrouwbaar toegankelijk te maken voor doven en zwaar slechthorenden.
Ieder(in), Dovenschap en de andere organisaties van de 112-Alliantie blijven met ervaringsdeskundigen betrokken bij de doorontwikkeling.

Bekijk hieronder de berichtgeving in de media:

Link: App moet noodnummer 112 beter bereikbaar maken voor stotteraars | NOS

Link: Moeite met spreken? Vanaf nu kan je chatten met 112, dankzij Henk en Dini uit Nijmegen | Nijmegen | gelderlander.nl

Link: Met nieuwe app kan ook dove alarm slaan (rd.nl)

Link: In het nieuwsprogramma van omroep Gelderland, (GLD Nieuws van 16 januari,) wordt de 112NL-app getoond (vanaf 04:29 minuten)

De 112-Alliantie bestaat uit: Ieder(in), Stichting Hoormij.NVVS, Dovenschap, Patiëntenvereniging Hoofd-Hals, Stichting Support Stotteren, SH-Jong, Nederlandse Dove Jongeren, Oogvereniging, Divers Doof en ISAAC-NF.

Bron: Ieder(in)