De hotelmanager van NH-hotel Atlantic liet een slechtziende vrouw met assistentiehond niet toe in de ontbijtzaal.
De vrouw moest ontbijten in de bar van het hotel.
De vrouw voelde zich gediscrimineerd en legde de situatie voor aan het College voor de Rechten van de Mens.
Het college oordeelt dat het hotel discrimineert.
In juli 2016 is het VN-verdrag voor de rechten van mensen met een beperking in Nederland van kracht.
Sindsdien geldt de Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte ook voor goederen en diensten.
Dat betekent dat een hotel niet alleen toegankelijk moet zijn voor mensen met een beperking, maar ook dat mensen met een beperking net als ieder ander gebruik moet kunnen maken van de diensten van het hotel.
Ook van de ontbijtzaal, zo oordeelt het college.
Lees hier meer over het oordeel van het college:
Ook werk maken van ongelijke behandeling?
Ga naar GewoonGelijk.nl en bekijk o.a. het filmpje Toch ongelijk behandeld.
Praat of mail je liever met iemand over wat je kunt doen?
Bel of mail het Nationale Zorgnummer: 0900 2356780 of info@nationalezorgnummer.nl
Meer over Gelijke behandeling:
BRON : Ieder(in)