De publiekscampagne begint met een tv-spot op NPO 1, 2 en 3, SBS, Veronica en Net5,
De campagne vraagt aandacht voor de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten die méér en betere kansen op de arbeidsmarkt willen.
Ondanks een aantrekkende economie, nota’s, wetten en oeverloos gepraat schiet de arbeids(re-)integratie van gehandicapten geen moer op.
In de ‘commersocial’ gaan arbeidsgehandicapten massaal de straat op om hun recht op werk op te eisen.
Voor de spot zijn geen valide acteurs ingezet en de regie was in handen van een regisseur die zelf in een rolstoel zit.
Het filmpje verwijst naar de website www.maakerwerkvan.nu, waar mensen met een arbeidsbeperking en werkgevers met elkaar in contact kunnen komen.
In Nederland wonen minstens 1,7 miljoen mensen met een beperking.
Dat zijn bijvoorbeeld mensen in een rolstoel, maar ook mensen die doof, slechtziend of blind zijn, of een verstandelijke of psychische beperking hebben en daardoor een grote afstand tot de arbeidsmarkt ervaren.
Tussen 3 en 16 februari wordt de ‘commersocial’ in totaal tachtig keer uitgezonden.
De campagne is niet van Sire of van de overheid, maar van een maatschappelijke organisatie die anoniem wenst te blijven.
Het gaat ze om de boodschap, niet om de afzender.
Bron: De campagne is niet van Sire of van de overheid, maar van een maatschappelijke organisatie die anoniem wenst te blijven.
Het gaat ze om de boodschap,