Aftrap campagne ‘Nederland Onbeperkt’.

Gisteren was de aftrap van de campagne Nederland Onbeperkt.
Een campagne vanuit de branche en geïnitieerd door de VGN (Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland).
Doel van deze campagne is om mensen met een beperking zichtbaar te maken in de samenleving.
Alleen dan kunnen ze – voor zover ze kunnen – meedoen in de samenleving.
De boodschap van de campagne is ‘Zo ver zijn we gekomen. En we willen door…’

Dit moet tussen de oren komen van het Nederlandse publiek, van de overheid, de politiek, het onderwijs en werkgevers.
De komende twee jaar wordt er daarom campagne gevoerd.
Dat doen we onder de noemer ‘Nederland Onbeperkt’.
Mensen met een beperking komen zelf aan het woord tijdens de campagne. Het is hun verhaal, hun oproep.

Media-aandacht.
De campagne Nederland Onbeperkt heeft veel media-aandacht gekregen.
Een groot aantal gezichten van de campagne vertellen in verschillende media – radio, tv, krant – wat er voor hen nodig is om mee te doen aan de samenleving.

Pauw.

Esther Vergeer en Femke Halsema vertelden in Pauw over over het nut en de noodzaak van de campagne.
Nik van Hoogstraten, één van de gezichten van Nederland Onbeperkt, vertelde over zijn ervaringen.
Dat deed hij samen met Jurriaan van der Meijden.

Radio 1.

gehandicaptenzorg-nederland-acceptatie-gehandicapten-onder-de-maat
Marjon de Vries, moeder van de 8-jarige Bram die een ernstig meervoudige beperking heeft, vertelde in Radio 1 wat er voor Bram nodig is om Nederland toegankelijker te maken.
Bram is samen met zijn moeder één van de gezichten van de campagne.
Radio 1 was live bij de aftrap van de campagne in Utrecht en maakte twee reportages van de dag.
Femke Halsema vertelde over de barieres die moeten worden weggenomen voor mensen met een beperking.

RTV Utrecht.

RTV Utrecht besteedde zowel aandacht aan Nederland Onbeperkt op de radio als op de televisie.
Esther vertelde live vanuit de Stadhuisbrug, waar de campagne werd afgetrapt, hoe zij een onbeperkt Nederland voor zich ziet.
In de televisiereportage vertelt Arnold Berkhout, ook een gezicht van de campagne, samen met zijn vrouw dat zij voor vol aangezien willen worden.
Eva Murk, ook betrokken bij de campagne, vertelt wat voor haar Nederland Onbeperkt betekent.

Brabants Dagblad.

Nik van Hoogstraten staat een dag na de aftrap met een groot artikel in het Brabants Dagblad met de titel ‘Mensen helpen hun beperking om te zetten in iets positiefs’.

Sport.nl.

De website sport.nl heeft op ook aandacht besteed aan de campagne door middel van een artikel.

Skipr.

VGN-directeur Frank Bluiminck blogt op Skipr over Nederland Onbeperkt.
‘We vinden dat meer mensen de kans moeten krijgen mensen met een beperking te leren kennen.
Als ze zich voor hen openstellen, komt er misschien meer ruimte voor wat ze nodig hebben om verder te komen.’

BRON : Zorghulpatlas.nl